Falskt Alarm

Publicerat den: 2008-05-07 Klockan: 11:17:19

Ja det kan man säga..

Igår trodde jag att vattnet gick och att värkarna hade satt igång..
Så vid två-halv tre ringde jag till Förlossningsavd. i Lund..
Hon jag pratade med tyckte det var bäst att vi åkte in till dem så de fick kolla...
Så jag ringde hem Fredrik..
Sen körde vi till Lund..

Där kom vi in till ett undersökningsrum..
Fick lämna urinprov..
Sen kopplades jag till en ctg-maskin...
Som mätte barnens hjärtljud och mina värkar...
Sen tog de tempen på mig..
Kollade mitt blodtryck...
Sen kom Barnmorskan & en doktor..
Kollade med ultraljud så barnen hade bra med vätska runt om sig...
Sen kollade de även vaginalt om vattnet gått..

Men inte hade vattnet gått inte...

Så sen var det bara till att köra hem igen...

Väl hemma lagade vi mat..
Blev vårrullar med nudlar..

Idag e jag trött..
Ska iväg o handla när Fredrik kommer hem...
Orkar inte köra och handla själv längre...


Kommentarer
Postat av: Malin

Men nu har jag hört att dom kommit =)
Grattis grattis =)
Är övertygad att du kommer bli en toppen mamma.
Kram

2008-05-10 @ 19:12:10
URL: http://malinannajosefine.blogg.se
Postat av: sofie & Liam

Har hört att dom små äntligen kommit. Hoppas att allt gått bra!
Hör av dig när ni är hemma igen!
GRATTIS!!
kram

2008-05-15 @ 18:06:26
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0