Trött, så trött...

Publicerat den: 2009-02-23 Klockan: 09:58:25
Varit barnlediga i helgen *skönt*

I Torsdes kväll var jag  & syrran på ljusparty hos Nelly...
Barnen var då hos Mamma & Pappa..
Jag & barnen sov där över natten...

I Fredes var jag & syrran på IKEA med barnen..
Blev nya lakan till barnens sängar, nya haklappar, 2 nya gosedjur till barnen, lite barnsäkerhetsprylar, plastlådor, matboxar & oranga pinnar till sovrummet..
Var inne om på Burlövs Center..
Sen passade mamma barnen en stund...
Jag & syrran var nere i Svedala..
Var inne på Paradiset o shoppade lite..
Köpte en kruka till köket, o socker o mjölkkaraff...
Sen var vi inne på Barnkammaren..
De hade rea, så Amanda fick en jeansklänning o Hampus fick jeanssnickarbyxor...

Sen körde jag hem...
Åt Rostbiff med hemmagjorda klyftpotatis o stekta morötter o jensens whiskeysås..
delade på en flaska rött vin till det...
Kollade på Let´s Dance..

I lördes städade vi köket o barnens rum...
Åt Dansk Fläskstek med sockerbrynta potatis, svamp, rödkål o pepparsås *mums*
Sen på kvällen var det fest hos Hanna & Martin..
Blev en del Singstar..
Var väl hemma vid tre...

I Söndes sov vi till 11...
Va så seg...
Men fick i alla fall satt barnen i dagiskö... 
Blev hemmagjord Pizza idag.. *mums*
Körde till Svedala, så vi var där kvart i sex..
Lagom tills barnen skulle ha välling...
Amanda hade feber...
Så hon fick alvedon, sen fick dem välling...
Sen tog pappa henne o gick ut i hallen för o titta på fiskarna..
Då kräkte hon...
Sen går pappa in med henne i tvättstugan för att byta kläder på henne, då kräkte hon igen...
Hon fick nya kläder, sen körde vi hem..
Väl hemma kollar jag tempen, 39,5..
Amanda somnar vid sju...
Däremot ville inte Hampus somna..
Så sitter med han i knäet i ca. 1 timme..
Kl.20.00 sover han oxå..
Amanda vaknar några gånger under kvällen...
Ger henne vatten sen somnar hon igen...
Jag & Fredrik såg på Beck filmen igår..
Efter den vaknar Amanda, får alvedon o sen lite vatten, somnar igen...

Vilken natt...

Hampus vaknade halv tolv, precis när jag somnat...
Han ville inte ligga i sin säng..
Rensade näsan...
Försökte lägga han igen..
Går inte, han har blivit dunder förkyld... stackaren..
Provar att ha han i vår säng lite, men de vill han inte det i heller..
Till slut får vi sätta oss i soffan med honom...
Jag skickar Fredrik i säng vid halv ett då Hampus lugnat ner sig..
Klockan ett kan jag lägga honom i sin säng...
Han sover äntligen..
Amanda vaknar till en gång, ger henne vatten sen somnar hon igen..
Jag tänker: ska jag våga lägga mig, tänk om de vaknar direkt igen...
Men jag bestämmer mig i alla fall för o lägga mig..
Sover gott till halv fem, då Hampus vaknar...
Sen vaknar han var 10:e minut..
Så vid sex har jag fått nog o då får han ligga i vår säng istället...

Tar tempen på Hampus o han har 37,9, medans Amanda har 38,5...
Barnen var lite griniga imorse, men inte så konstigt efter denna natten..
De sover nu, så vi får väl se hur dem är idag sen....

Kommentarer
Postat av: Helena

Gissen vilken natt...inte avundsjuk. Jag e glad att vi bara har en...=)

Ja e impad

2009-02-23 @ 11:05:18
URL: http://almaz.blogg.se/
Postat av: Helena

Jo han växer. allt funka jätte bra. hur gamla e dom nu?

2009-02-23 @ 20:47:59
URL: http://almaz.blogg.se/
Postat av: sofie & Liam

vilken natt... usch! Men men så är det ibland...

Hoppas att dom är friska!

kram

2009-02-24 @ 10:04:51
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0