Tiden går lika fort som vanligt..

Publicerat den: 2009-01-20 Klockan: 11:27:39
Vi kollar runt på lite hus, men än så länge inte hittat nått vi vill titta närmare på..
Men det lär ju dyka upp nångång..
Vi har ju ingen brådska med att flytta..
Vi har sagt vi ska ha hittat vårt hus när barnen e 4-5 år..
Så de e ju några år kvar :P

Kännt mej lite nere nu ett tag..
Kännt mej låst här hemma, kännt det som att det alltid händer samma saker varje dag..
De gör ju i princip det, men man kan ju faktiskt variera det lite..
Vilket jag inte kännt att jag har kunnat...
Så i helgen nådde jag botten av det hela..
O va jätte nere..
Men min söta Sambo kramade om mig o fick mig o inse att jag inte behöver sitta här hemma o ugla varenda dag..
O han förstår att jag tycker det känns jobbigt att ta hand om 2 små barn, som börjar sova mindre o mindre om dagarna, o kräva mer o mer av mig..
Så i helgen har jag försökt samla lite energi för att orka med en vecka till själv med dem =)
Så i måndags ändrade jag på mina "vanliga" rutiner..

Annars ser dagarna ut såhär:

6 - Jag går upp, efter att Barnen legat och pratat en stund
7 - Barnen äter gröt 
Lite lek, oftast på filten ihopa
9 - Barnen somnar
10.30 - Barnen vaknar efter förrmiddagsluren
Lite lek till...
11 - Lunch
Mera lek
13 - Barnen somnar
 14 - Barnen vaknar från sin eftermiddagslur
Mera bus o lite gos
15 - Gröt
Förberedelser inför maten, som vi ska äta när sambon kommer hem...
16.30 kommer sambon hem o oftast äter vi vid 17-17.30 tiden
18.00 - Pyjamas på o en flaska välling, sen somnar dem gott

Under dagen måste man ju hinna med o tvätta o fixa disken oxå =)

Men igår så tog vi en runda ner till Netto & Willys efter barnens Lunch..
Så de fick ta sin eftermiddagslur i vagnen..
Vilket funkade jätte bra =)

Så nu har jag bestämt mig för att jag & barnen ska ta en tur med vagnen måndag, onsdag & fredag..
Kanske fler dagar om jag känner att jag orkar =)

Då blir det inte så "inruttat"

O imorgon får jag ju hjälp av min kära mamma o syster..
De ska följa med till BVC =)

Har börjat veckohandla varje vecka nu, funkar faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra =)
Planerar in måltider och handlar utefter det..
Så igår kväll var jag o veckohandlade oxå..
Ganska skönt o köra o handla själv, man kan rensa hjärnan lite.. hehe

Kommit in i en läsperiod oxå..
Så just nu läser jag  i Liza Marklunds - Nobels Testamente
Finns inget bättre än att göra en kopp varmt te och krypa upp i soffan och läsa en bok


Kommentarer
Postat av: sofie & Liam

Ja nu är det verkligen nära för henne =)

Trist att du kännt dig så nere.

Försök att hitta på saker, som gå promenader, öppna förskolor, babycafé, träffa kompisar.

Har du några vänner som går hemma och är mammalediga?

Snart är ju Kim det =) Hitta på massa med henne =)

kram

2009-01-20 @ 14:37:03
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så skönt.

Synd att jag inte ä mammaledig längre.

Du kan ju söka på nätet på olika aktiviteter för mammor =) Finns alltid något =)

Nja, lite bättre känner jag mig, men det är bara för att jag inte har kräkt, men det gör jag inte för att jag nte äter :S Får nte behållla ngot, så då struntar jag i att äta.

kram

2009-01-20 @ 16:39:06
Postat av: Charlotte

Hoppas du piggar på dig igen! Skickar med en jätte stor pigga-på-dig kram!

2009-01-20 @ 21:17:31
URL: http://sunrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0